Pages

Friday, September 3, 2010

epilod seorang pejuang....

Terasa amat perit kaki melangkah..Ingin rasanya untuk duduk seketika menghirup udara setelah penat menongkak arus kehidupan..namun tiada istilah 'berehat dalam perjuangan ini'... Berbekal kata-kata hikmat itu aku bangkit kambali..tiada guna aku terus duduk memandang masa depan yg terasa jauh.. merenung masa lalu yang penuh kelam..
Persoalannya 'ADAKAH AKU SERORANG PEJUANG".. Ya aku dan egkau adalah seorang pejuang kepada Agama ALLAH.. Walau sedikit perjuangan yang kita usahankan kita tetap seorang pejuang.. Kadang-kadang perjuangan yang kita buat tidak sehebat mana di mata manusia  namun ia amat bernilai utk diri dan agama ALLAH.. Aku tidak hirau dengan kata2 manusia namun aku takut dengan kata2  dan amaran ALLAH.. Biar  sedikit sahaja usaha yg aku mampu curah kan untuk Agama..Biar sedikit sahaja keringat yg mampu aku tumpahkan untuk Perjuangan ini..namun aku merasa puas dgn usaha ku..aku merasa nikmat manisnya amat berbeza..
Perjuangan aku nampak kecil dan biasa namun amat2 memerlukan mujahadah yang amat kuat.. Berulang kali aku jatuh dan rebah dalam perjuangan ini..namun selagi harapan masih ada.doa masih mampu utk ku panjatkn pd Ilahi..aku tidak akan pernah berputus asa..Dengan semagat yang masih berbaki aku bangkit kembali..Bangki utk aku tinggalkn masa lalu yang agak kelam yg pernah aku lalui. Ia amat sukar. Namun dalam kesukaran itu aku mula menikmati manis nya hidup di jalan penuh tarbiah... Manisnya amat lah indah hingga tidak mampu utk aku gambarkan dengan kata-kata..
Meninggalkan kebiasaan yang selalu kita buat amat sukar.. Aku hanya ingin hidup mengikuti arus dunia... berpakaian ikut keadaan semasa bukan mengikut kehendah agama.. dulu aku amat bahagia begitu.. behabis duit utk pakaiian berjenama..aku tidak pernah hiraukan persoalan ttg larangan ALLAH ttg aurat..yang penting aku ikut apa yang dunia agungkan.. semunya aku pernah rasai..namun iman masih ada walau senipis kulit bawang..tudung tidak penah aku tangalkn di depan yg haram bg ku..namun ia ku lakukan tidak sempurna mungkin..sekadar memakai sahaja di kepala.. Remaja ku yg amat indahh dgn warna2 yg kuciptakan sendiri..aku tidak mahu salah kan rakan2 aku...namun pengaruh mereka amat kuat dalam mbentuk jati diri aku..diri aku mula di corakkan dgn warna2 kelam..ligatt alam remajaku..huhuhu..harap ia tidak berulang lagi..

Namun hidayah milik ALLAH.. Berkat didikan ayah dan ibu sedari kecil..aku bagaikan tersedar dari lena yang panjang..Aku mula merasakan apa yg aku tempuh adalah hal yang sia-sia sahaja..Akhirnya aku kembali pd jalan ALLAH.. ku sujud memohon ampun dgn dosa yg tlah lalu..meratap tangis dalam kelam malam..mengharapkn rasa cinta dan sayang ALLAH utku.. Benar cinta ALLAH tidakk sia-sia.. ALLAH mbalas cinta ku dgn kasih sayangnya..Hidup terasa ada arah tujuan nya..
Kini aku sudah kembali meniti hari dalam roh islam..namun ujian setalh berubah lagi hebat utk aku tempun..Ingat kata2 ayah"rupa paras boleh berubah namun sikap amat sukar utk berubah".. Ia menuntut diri untuk sentiasa istiqamah dgn perbuatan yang baik..

Rasa nya sekadar itu sahaja perkongsian perjalanan hidup ku..akan ku sambung lagi nanti.. Inilah perjuagan ku..perjuangan menuntut kesabaran yang tinggi.. nampak kecil namun ia amat susah utk ku tempuh sendiri..

sekian..wasalam
"Aku Hanya Mengharapkan CintaNya"
kerana kasihkn mu, aku akan terus bangkit..
SAYANG itu ada pd yg mberi dan pasti ada yg merasainya..
aku syg kamu ... 

No comments:

Post a Comment